かずまの『いまここ』

Knowledge is power.知は力なり~フランシスベーコン

好きな歌(歌詞)のジャンル

社会風刺(的)歌詞は大好きです!
ローリングストーンズの名曲『Sweet Neo Con』
ネオコンとはアメリカの極右翼政治組織の略称に対して皮肉った
曲です。パワーを感じますね。忌野さんの『タイマーズ』みたいなのも
大好きです!これこそ『音楽のチカラ』って感じがします。
 
Sweet Neo Con/ The Rolling Stones

You call yourself a Christian
I think that you're a hypocrite
You say you are a patriot
I think that you're a crock of shit
あんたら自分をクリスチャンと呼ぶ
でも俺はあんたらを偽善者だと思っている
あんたら自分を愛国者と言ってるけど
俺はあんたら肥溜めだと思ってる

And listen now, the gasoline
I drink it every day
But it's getting very pricey
And who is going to pay
そして今ガソリンだよ
俺は毎日浴びるくらい使ってる
ところがそれが死ぬほど高くなってる
一体誰が払うことになるんだ

How come you're so wrong
My sweet neo con.... Yeah
どうしたらそんなに悪になれるんだい
俺の素敵なネオコンちゃん

It's liberty for all
'Cause democracy's our style
Unless you are against us
Then it's prison without trial
確かに皆のための自由だ
何故なら民主主義がだから
ただしあんたらが俺らに
反対でない限りね
でなきゃ裁判なしで刑務所入りになっちまう

But one thing that is certain
Life is good at Haliburton
If you're really so astute
You should invest at Brown & Root.... Yeah
一つだけ確かな事がある
ハリバートン社での生活は最高さ
もしあんたらが抜け目がないなら
ブラウン&ルーツ社への投資すべきに決まってるよ

How come you're so wrong
My sweet neo con
If you turn out right
I'll eat my hat tonight
どんなけ悪になれるんだい
俺の素敵なネオコンちゃん
もしあんたらが正しかったら
今晩帽子でも食ってやる

Yeah, yeah, yeah, yeah....

It's getting very scary
Yes, I'm frightened out of my wits
There's bombers in my bedroom
Yeah and it's giving me the shits
マジこわ~だぜ
何だか感覚的に気持ち悪い
ベッドルームに爆弾犯がいそうだよ
そう、俺にクソな感覚を与えてくれる

We must have lots more bases
To protect us from our foes
Who needs these foolish friendships
We're going it alone
俺らもっともっと基地持たなきゃだね
敵から身を守るために
誰がそんな馬鹿らしい友情必要だって言うんだい
俺ら一人でやることになるよ

How come you're so wrong
My sweet neo con
Where's the money gone
In the Pentagon
どんなけ悪になれるんだい
俺の素敵なネオコンちゃん
金は一体どこに行くんだい
ペンタゴンの中でね

Yeah ha ha ha
Yeah, well, well

Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah...
Neo con